Artur Mužič

o naprednem modnem marketingu, kreativni inteligenci, brandingu in odkrivanju novih trendov

Diametralno različni pristopi

Nove oblike digitalnih komunikacij v modi in luksuzu ustvarjata dve popolnoma nasprotujoči si občutji. Številne blagovne znamke se veselijo, da se lahko njihovo sporočilo preko socialnih omrežij čimbolj razširi, obstajajo pa tudi primeri, ko se novim medijem kategorično zapirajo vrata.

Mediji so vmesniki. Posredniki. Kot sklopka pri avtomobilu. Moč modnega sporočila lahko pravilno predstavijo ali pa tudi ignorirajo. Na žalost izza njih stoji kapital in s tem povezani interesi, koga promovirati in koga blokirati. Novi mediji, predvsem blogi, so neobremenjeni z interesi. Blogerji poročajo o tistem, kar jim je všeč, kar jim vzbuja emocije. Odkrivajo novosti, nudijo prostor pravi kreativnosti. Zato so hitro postali priljubljeni med modnimi navdušenci.

Blogerji ne samo, da danes sedijo v prvih vrstah modnih revij, postajajo prave zvezde. Blagovne znamke jih obravnavajo z enako resnostjo, kot pomembne modne urednike mesečnega revijalnega tiska. Njihov vpliv ni več omejen zgolj na internet, močan vpliv imajo na celotni modni sceni in v družbi na sploh. Privlačujejo. Brez ustroja kapitala tkejo vezi. Modo predstavljajo na način, ki je bližji ljudem. Direktno, čustveno. Govori se, da naj bi celo pri Chanelu razmišljali, da bi za zaščitni obraz najel blogerki.

Imeti informacijo je bila nekoč moč. Danes je to samo po sebi umevno. Dobiti vstopnice za ogled modnih revij znanih modnih blagovnih znamk je bilo še par let nazaj težje kot zadeti na loteriji. Fotografije iz revij so bile drage kot žafran. Predobro se še spominjam časov, ki si moral za eno fotko plačati po 50 EUR, če si jo želel imeti naslednji dan v nabiralniku. Danes je celotna reportaža že čez par ur dostopna brezplačno na številnih portalih. Modne revije prenašajo v živo preko interneta. Naslednjo sezono bo celoten New Yorški teden viden v živo preko Facebooka. Nekatere blagovne znamke, kot n.pr. Burberry, gredo še dlje in skušajo informacijo dostaviti celo naključnim mimoidočim. Tako bodo za prenos modne revije najeli reklamne panoje na trgu Piccadilly Circus.

Demokratizacija privlačuje nov tip potrošnika luksuza. Ljudi, ki se vzpenjajo po socialnih lestvicah. Blagovnim znamkam po drugi strani odgovarja, ker jim daje občutek ljudskosti. Riše jih v bolj prijazni luči. Do sedaj se je luksuz namreč vse prepogosto pojmoval kot nekaj nedostopnega, namenjenega samo izbrani eliti.

Toda, nekateri še vedno prisegajo na stare pristope. Ekskluzivnost. Kot recimo Tom Ford, ki bo podobno kot prejšnjo sezono, svojo kolekcijo predstavil samo ozko izbranim povabljenim v Londonu. Dovoljen bo samo en uradni fotograf, najverjetneje Terry Richardson.

Princip zaprtih družb trenutno deluje bolj kot kljubovanje ali celo užaljena vzvišenost. Toda to je zagotovo proti utež preširoki distribuciji, ki modo sicer približuje množicam, vendar jo obenem ropa čarov zapeljivosti, intimnosti in skrivnosti.

Filed under: poročila, social networking, teorija, , ,

3 komentarji

  1. Anže Frantar pravi:

    Videti je, da se počasi briše tista ‘ekskluzivnost’ v modnem svetu in le redki se upajo zoperstaviti novim komunikacijskim trendom. Visoka moda pa je ob pojavu modnih blogerjev bližje ljudem kot kdajkoli prej.
    Se mi zdi, da so družbeni komunikacijski kanali bolj po godu večjim trgovinam s tekstilom (kot je H&M), kjer podjetje – in ne znamka – obvešča o novo prišlekih na trgu.

  2. Artur pravi:

    H&M ima 6 mio fanov na FB, Burberry 4 mio. Družbeni mediji so postali komunikacijski kanal za kogarkoli …

  3. “Njihov vpliv ni več omejen zgolj na internet, močan vpliv imajo na celotni modni sceni in v družbi na sploh. Privlačujejo. Brez ustroja kapitala tkejo vezi. Modo predstavljajo na način, ki je bližji ljudem. Direktno, čustveno”

    Tkejo vezi in modo predstavljajo na nacin, ki je blizji ljudem…. Odlicno g. Muzic, odlicno in se kako resnicno!!!

Komentiraj

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 25 other subscribers